Martin Filipp
Founding Member & Chair at Pioneers of Game Development Austria (PGDA); COO
Mi'pu'mi Games
Vienna, Austria
My organisation
About me
EN: Martin Filipp started his game industry career in 2000 at neo Software, which became Rockstar Vienna in 2003. He was part of the team that helped expand the studio from 20 to 110 employees and served the management in various positions until the closure of the company in 2006. He was then a founding member of Games That Matter in the same year, which became Deep Silver Vienna in 2007, introducing a new and innovative production model for game development.
In the summer of 2010, Martin started a three-year adventure at IO Interactive in Denmark, working on several HITMAN titles in various positions. After three years in Scandinavia, Martin received a call from Microsoft Austria to support the local Xbox team with the launch of Xbox One in 2013. This was the beginning of a new journey on the other side of the industry, at a platform owner and publisher.
After a thrilling time at Microsoft, Martin was called back to the content side of the games industry. Joining former R* colleagues at the Austrian developer Mi’pu’mi Games and returning to the roots of game development, Martin helps the founders run the organizational part of the studio as COO and Managing Director.
Last but not least, Martin is a founding member as well as Chair of Pioneers of Game Development Austria (www.pgda.at), a non-profit association that is focused on supporting, showcasing, and accelerating the development of Austrian games and the game business.
DE: Martin Filipp startete seine Karriere in der Spielebranche im Jahr 2000 bei neo Software, das 2003 zu Rockstar Vienna wurde. Er war Teil des Teams, das half, das Studio von 20 auf 110 Mitarbeiter:innen zu erweitern, und diente dem Management in verschiedenen Positionen bis zur Schließung des Unternehmens im Jahr 2006. Im selben Jahr war er Gründungsmitglied von Games That Matter, das 2007 zu Deep Silver Vienna wurde und ein neues, innovatives Produktionsmodell für die Spieleentwicklung einführte.
Im Sommer 2010 begann Martin ein dreijähriges Abenteuer bei IO Interactive in Dänemark, wo er in verschiedenen Positionen an mehreren HITMAN-Titeln arbeitete. Nach drei Jahren in Skandinavien erhielt Martin einen Anruf von Microsoft Österreich, um das lokale Xbox-Team bei der Markteinführung der Xbox One im Jahr 2013 zu unterstützen. Damit begann eine neue Reise auf der anderen Seite der Branche, bei einem Plattformhersteller und Publisher.
Nach einer spannenden Zeit bei Microsoft kehrte Martin auf die Content-Seite der Spieleindustrie zurück. Gemeinsam mit seinen ehemaligen R*-Kollegen beim österreichischen Entwickler Mi'pu'mi Games geht er zu den Wurzeln der Spieleentwicklung zurück und unterstützt die Gründer als COO und Managing Director bei der Leitung des organisatorischen Bereichs des Studios.
Martin ist auch Gründungsmitglied und Vorsitzender der Pioneers of Game Development Austria (www.pgda.at), einem gemeinnützigen Verein, der sich der Unterstützung, Präsentation und Förderung der Entwicklung österreichischer Spiele und der Spielebranche widmet.
Speaker sessions (1)
Wednesday, 28 January 2026
11:00 - 12:00
Panel | Play to Perform: Gamified Innovation in Industrial Processes
This session will be conducted in English.